Zamieszczone przez ahmed799
[O2] Pobór prądu, usypianie samochodu.
Zwiń
X
-
[O2] Pobór prądu, usypianie samochodu.
Cześć!
Sprawa wygląda następująco, była wymiana na Bolero. Gateway z E został wymieniony na 1K0907530 S. Jak sprawdzam pobór prądu bezpośrednio po zamknięciu samochodu pilotem, waha się pomiędzy 1-1.57 A. Po godzinie, gdzie auto powinno być w uśpieniu jest inaczej, od 0 przez kilka sekund do 1A do 1.5A.
Jak odłączam klemę od akumulatora i wpinam się multimetrem, to i tak uruchamia się maxidot na blacie, pokazuje otwartą maskę. Pytanie: czy wtedy auto się wzbudza?
Problemem było jak się domyślacie rozładowywanie akumulatora. Jak się teraz upewnię, że to nie będzie się powtarzać, zostawić auto na 2 dni bez jazdy? Bo potem są święta, będę jeździć (a powiedzmy od wieczora do dnia następnego około obiadu, auto startowało bez problemu, akumulator 77Ah 760A)
Dzięki
-
-
Przerabiałem ten sam temat kiedyś , bo wjeżdżałem autem do garażu i zostawiałem po jeździe otwarte auto za każdym razem,i po jakimś czasie okazało się ,że mimo wymieniałem akumulator na nowy ,jakoś tak nie za bardzo żwawo kręcił ten akumulator , i wtedy postanowiłem sprawdzić czy gdzieś mi nie ucieka prąd , a mam standardowe radio stream mp3 ,i sprawdzałem pobór pradu na otwartym i zamkniętym samochodzie i na otwartym miał pobór z wyłączonymi odbiornikami okolo 1A-1,3A a kiedy zamykałem pilotem pobór wynosił najpierw przez okolo minuty jakies 500mA po czym spadał za chwile prąd praktycznie do około 30-50mA więc tak jak powinno być , i od tej pory zamykam zawsze zamek i jest ok. U Ciebie skoro pobór prądu po zamknięciu jest tak duży (no bo 1A lub więcej to jest dosyć duża upłynność) to musisz sprawdzić gdzie się podziewają te ampery ,najlepiej wyciągać bezpieczniki po kolei ze skrzynki i sprawdzać za każdym razem aż trafisz gdzie to tyle "ciągnie" , najlepsza i najszybsza metoda.W każdym bądź razie ponad 1Amper to zdecydowanie za duży pobór. A masz alarm czy nie? No bo on teź swoje bierze.
Komentarz
-
-
można też sprawdzić miliwoltomierzem jaka jest różnica potencjału na bezpieczniku
stosując odpowiednią tabelkę można odczytać wartość prądu w obwodzie w mA
tabelkę i sposób pomiaru znajdziecie w necie w tym pliku:
VW Eos TB 27 07 11 Battery, Discharged, Diagnose for Excessive Static Current Draw
zaleta jest taka, że nie trzeba wyjmować bezpieczników, a co za tym idzie ciągle uzbrajać i rozbrajać zamki - jedno podejście i przebadana cała skrzynka bezpieczników
osobiście proponuję zacząć od tej skrzynki w komorze silnika i iść po schemacie dalejPozdrawiam
Marcin
Komentarz
-
Komentarz